eerste weekend italie - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Ruby Loeff - WaarBenJij.nu eerste weekend italie - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Ruby Loeff - WaarBenJij.nu

eerste weekend italie

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

01 Maart 2014 | Italië, Pistoia

Nou hier dan het eerste bericht vanuit Italie!!

Gister (vrijdag) om 12.25 uur ging ik de lucht in. Eerst in de ochtend al afscheid genomen van mn broertje en zusjes!! Was moeilijk. Toen gingen we naar schiphol. 2 uur van tevoren je bagage afgeven en toen was het wachten. dat was heel moeilijk. Daarna toch maar door de douane. Al je spullen uit je zakken jas uit, riem af...
Toen was het bij de gate wachten en moest je je boardingpas en ID laten zien. Toen het vliegtuig in....
Een vlucht van 1 uur en 40 minuten, dus dat viel best mee. Ik had een vroouw naast me zitten die zelf uit nederland komt maar in Italie woont. Die heeft me een aantal dingen verteld over feestdagen, culturen, gewoonten.
Toen ik aankwam op het vliegveld in pisa, stond daar een wat oudere man met een bordje van de organisatie, waardoor ik wist dat ik bij hem moest zijn.
Toen was het net iets minder dan een uurtje rijden en toen waren we in Pistoia. Op de weg erjheen heb ik Italie gezien als hoeik het altijd in gedachten had.
Allemaal alleenstaande huizen, verschillende kleuren. Allemaal verschillende soorten huizen.

Nou toen kwam ik in het huis, hier werdik goed ontvangen, er was een man, die kon heel goed engels en washeel duidelijk. Hij heeft alles verteld en mn kamer laten zien. Toen zijn we naar buiten gegaan hier ws de wasmachine en de droger (in de schuur)
Toen zijn we verder naar buiten gegaan, hij heet me laten zien waar ik maandag heen moe en waar de supermarkt hier in de buurt zit.

Toen wasik allee dus kon ik een beetje rondneuzen. Toen heb ik gelijk de eerst nodige boodschappen gehaald.
En lekker rustig aangedaan, en 's avonds nog even geskyped met de mensen thuis.
Ik hbe hier al 3 mensen uit spanje ontmoet de rest is een weekend weg. Hier merk je ook gelijk verschillende gewoonten. Wij Nederlanders geven een hand als we iemand ontmoeten, in spanje geven ze 2 zoenen. Wij eten over het algemeen al best vroeg hun eten pas rond 9 uur 's avonds.
Maar zo leer je weer van elkaar. Ik deel mijn kamer met 2 mensen uit denemarken, alleen die heb ik nog niet gezien.

Dan vandaag lekker rustig aam gedaan, het is ook een regenachtige dag. Maar toch 's ochtends naar de supermarkt om voor de hele week al boodschappen te halen. Had gister toch nog even snel een lijstje gemaakt.
Maar in de supermakt hier is hhet op zaterdag en vrijdag toch drukker dan in Gorinchem dan wat ik gewend was.

Maar de rest van de dag niet zo heel veel bijzonders. Even een lekker rustig weekend voordat we echt aan de bak gaan!!!!

  • 01 Maart 2014 - 16:45

    Leontine:

    Zo is dat eerst even lekker bijkomen van alles en dan er tegen aan, maar komt goed met jou!

  • 01 Maart 2014 - 18:00

    Jacqueline:

    Zo te lezen gaat het helemaal goed komen!!!!!!

    Liefs, van ons

  • 02 Maart 2014 - 10:25

    Sonja Gimenez:

    Hoi Ruby, wat een leuk 1e verslag. Goed geschreven:) Hopelijk heb je al kennis kunnen maken met je kamergenoten. Is dat het huis (op die foto?) Ga er lekker op uit, niet in je eentje thuis blijven zitten (dan ga je je broer en zusjes juist missen). Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pistoia

Italie

Ik ga voor 3 maanden naar Italië voor stage!!

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2014

laatste dag

20 Mei 2014

bijna thuis!!

01 Mei 2014

:-)

15 April 2014

de helft van mn verblijf

06 April 2014

week 5
Ruby

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 4974

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Italie

Landen bezocht: